grammatismoi

Το πρόγραμμα σπουδών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας διαφοροποιείται σημαντικά από το αντίστοιχο της τυπικής Εκπ/σης στις αρχές, στα περιεχόμενα, στη διδακτική μεθοδολογία και στην αξιολόγηση των εκπαιδευομένων.
Βασική του προτεραιότητα είναι ο ενήλικος μαθητής, ο οποίος έχει απόθεμα εμπειριών, κοινωνικούς ρόλους, διαφορετικό προσανατολισμό στη μάθηση, δυνατότητα πρωτοβουλιών στη μαθησιακή διαδικασία, μαθαίνει με το δικό του τρόπο και έχει τους δικούς του ρυθμούς. Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος είναι ότι προσαρμόζεται στις εκπαιδευτικές ανάγκες, προσδοκίες και δεξιότητες κάθε εκπαιδευομένου, τα κίνητρα και τους μελλοντικούς του στόχους.
Το πρόγραμμα σπουδών των ΣΔΕ στηρίζεται στους Γραμματισμούς και σε απόκτηση απόκτηση βασικών δεξιοτήτων (γραφής, ανάγνωσης, αρίθμησης), αλλά και νέων δεξιοτήτων, που απαιτούνται σήμερα, στη χρήση ξένης γλώσσας και νέων τεχνολογιών.
Οι εκπαιδευόμενοι διευκολύνονται ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις διαφορετικών κοινωνικών χώρων και πλαισίων επικοινωνίας. Ο χώρος της εργασίας, ο κόσμος της εικόνας, των Μ.Μ.Ε., της διαφήμισης, ο κόσμος των φυσικών επιστημών, ο χώρος της πολιτικής και του ευρύτερου κοινωνικού προβληματισμού απαιτούν από το σημερινό πολίτη ποικίλες δεξιότητες και ευελιξία στη χρήση τους, ώστε να επικοινωνεί αποτελεσματικά τόσο γραπτά όσο και προφορικά.
Γι'αυτό και υιοθετείται η αντίληψη των πολυγραμματισμών:

  • Ελληνική γλώσσα
  • Μαθηματικά
  • Πληροφορική
  • Αγγλικά
  • Κοινωνική εκπαίδευση
  • Περιβαλλοντική εκπαίδευση
  • Αισθητική αγωγή
  • Στοιχεία Τεχνολογίας και Φυσικών επιστημών
  • Προσανατολισμό-Συμβουλευτική σε θέματα επαγγελματικής σταδιοδρομίας
  • Σύμβουλος Ψυχολόγος

Ευελιξία στο πρόγραμμα αποτελεί και ο συνδυασμός εφαρμογής εργαστηρίων μαζί με τα κύρια υποχρεωτικά μαθήματα τα οποία εργαστήρια είναι εβδομαδιαία και ικανοποιούν ειδικά ενδιαφέροντα και ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες των εκπαιδευόμενων.
Χρησιμοποιείται ένα ευρύ φάσμα από μαθησιακές διαδικασίες με έμφαση σε διερευνητικές μεθόδους όπως τα σχέδια δράσης, διαθεματικά μαθήματα, ομαδικές εργασίες και συνεργασίες, συνέχεια της εργασίας σε περισσότερες από μία σχολική ώρα, επισκέψεις και σχολικές εκδρομές, αλλαγή του ρόλου του εκπαιδευτικού από κύριο καθοδηγητή σε συντονιστή και εμψυχωτή της εργασίας, η οποία προωθεί την ανάληψη πρωτοβουλιών, την αυτενέργεια, την ανακαλυπτική μάθηση και εκτός σχολείου, την εξατομίκευση της διδασκαλίας.