ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ 2024 – 2025

Α) «Φύση και Τεχνολογία» (Υπεύθυνος Καθηγητής: Βαγγέλης Κάλιοσης): Το Σχέδιο Δράσης πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Αναδασώσεων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και με τον Δήμο Αγίων Αναργύρων – Καματερού και οδήγησε στην εμφύτευση φυτών και δενδρυλλίων επιλεγμένων στον προαύλιο χώρο του Σχολείου και στον Ποδηλατόδρομο του Δήμου Αγίων Αναργύρων Καματερού, στο ύψος της περίφημης «Ελιάς του Πεισίστρατου», σύμφωνα βέβαια με την σχετική υπόδειξη της Υπηρεσίας Πρασίνου του Δήμου. Στο χώρο του Σχολείου, η δενδροφύτευση συνοδεύτηκε από την εγκατάσταση από τους εκπαιδευόμενους – μέλη της ομάδας, υπό την καθοδήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και του Εκπαιδευτικού του Περιβαλλοντικού Γραμματισμού του Σχολείου κ. Κατσινίκα Κωνσταντίνου, συστήματος αυτόματης άρδευσης. Σκοπός του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης  ήταν η ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης, πνεύματος συνεργασίας, σχεδιαστικής ικανότητας και τεχνικών δεξιοτήτων όλων των εμπλεκομένων.

Β) «Μίλα μου για τον τόπο σου, μίλα μου για σένα» (Υπεύθυνοι Καθηγητές: Μαρία – Ήρα Στεφάτου και Σοφία Χρονοπούλου):

Η ιδέα αυτού του Σχεδίου Δράσης βασίστηκε στο γεγονός ότι όλοι έχουμε έναν αγαπημένο τόπο, έναν τόπο καταγωγής, έναν τόπο που μας σημάδεψε. Μέσα από την συζήτηση και την ανταλλαγή αναμνήσεων, εικόνες, συνήθειες, έθιμα του τόπου που ο καθένας αγαπάει επιχειρήθηκε η αποτύπωση κοινών εθίμων και του τρόπου που οργανώνονται και γιορτάζονται.

Με το βίντεο που προέκυψε από το Σχέδιο Δράσης το ΣΔΕ Αγίων Αναργύρων έλαβε μέρος την Παρασκευή, 28 Μαρτίου 2025 στο 3ο Πανελλαδικό Μαθητικό Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας με θεματικό άξονα «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου», που διοργάνωσε το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών. Το Συνέδριο εντάσσεται σε δίκτυο 325 σχολικών μονάδων της χώρας μας, οι οποίες συνεργάστηκαν και αντιμετώπισαν πολυεδρικά το θέμα, εκπονώντας ερευνητικές εργασίες, έργα δημιουργικής γραφής, εικαστικά, δρώμενα, ψηφιακές αφηγήσεις, μουσικές παραγωγές, βιωματικά εργαστήρια, πάνω στις διάφορες υποενότητες (Μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι, Τοπική Λογοτεχνία, Τέχνες και  αρχιτεκτονική, Τοπική  ιδιομορφία: φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, Οικονομική ζωή/ εμπορική δραστηριότητα, Εξέχουσες μορφές του τόπου). Το παραγόμενο αποτέλεσμα του Δικτύου ανήλθε στις 580 εργασίες, τις οποίες εκπόνησαν 7230 συμμετέχοντες μαθητές με τους 1354 επιβλέποντες καθηγητές τους.

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι να ανακαλύψουμε τους “συνοδοιπόρους” μας στη γνώση και να αναδείξουμε τον τόπο μας. Και ποιος είναι αυτός ο τόπος; Το ίδιο μας στο σχολείο! Οι εκπαιδευόμενοι του ΣΔΕ προέρχονται από πολλούς και διαφορετικούς τόπους, αλλά συναντήθηκαν εδώ στο ΣΔΕ Αγίων Αναργύρων και για δύο χρόνια αυτός ο τόπος, γίνεται το επίκεντρο της ζωής τους. Τους ζητήσαμε λοιπόν να μας μιλήσουν για αυτό, για το πώς βιώνουν την επιστροφή στο σχολείο, τι σημαίνει για αυτούς να είναι και πάλι μαθητές. Το αποτέλεσμα είναι ένα μικρό αλλά πολύ ουσιαστικό βίντεο που αποτυπώνει τις δικές τους φωνές και εικόνες! Ελάτε να ακούσουμε τι έχουν να μας πουν!

Γ) «Τραγουδώντας και αναλύοντας την τέχνη» (Υπεύθυνοι Καθηγητές: Λάζαρος Κουμεντάκης) . Στο Σχέδιο Δράσης αυτό επιχειρήθηκε να ερμηνευθεί η κρυμμένη Σοφία των έργων Τέχνης απ’ όπου και αν προέρχονται. Να δοθούν απαντήσεις που απασχολούν τον άνθρωπο σε απλά καθημερινά θέματα και να οδηγηθούν οι εμπλεκόμενοι στο να βρουν μόνοι τους τις απαντήσεις. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων επιχειρήθηκε η ανάλυση ποιημάτων, τραγουδιών και ταινιών. Ακολούθως, ορμώμενοι από την αισθητική εμπειρία τα μέλη της ομάδας δημιούργησαν ένα δικό τους κομμάτι τέχνης.

Δ) «Σχολικές Δημιουργίες Αγάπης … η Συνέχεια!» (Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σοφία Χρονοπούλου): Το Σχέδιο Δράσης χωρίστηκε σε δύο ενότητες-περιόδους. Η πρώτη αφορούσε τη διοργάνωση ενός πασχαλινού παζαριού με χειροποίητες δημιουργίες (λαμπάδες, φαναράκια, πασχαλινά διακοσμητικά, κουλουράκια) των εκπαιδευμένων που έλαβε χώρα πριν το Πάσχα. Το έμπρακτο αποτέλεσμα υπήρξε η άκρως επιτυχημένη διοργάνωση Πασχαλινό Bazaar από κοινού με το ΕΝΕΕΓΥ-Λ Άνω Λιοσίων, στον πολύ φιλόξενο χώρο του. Η δεύτερη αφορά στην κατασκευή αναμνηστικών δώρων για όλους τους μαθητές του σχολείου και καπέλων αποφοίτησης για τους εκπαιδευόμενους του Β’ κύκλου, που επιδόθηκαν στην τελετή αποφοίτησης μαζί με τον τίτλο σπουδών και την πιστοποίηση γνώσης στη χρήση Η/Υ. Γενικότερος σκοπός του Σχεδίου Δράσης είναι η στήριξη και προβολή του σχολείου μέσω των δημιουργιών των εκπαιδευόμενων, ώστε να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της τοπικής κοινότητας και να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα του σχολείου.

Ε) ” Παρασκευάζοντας Bio – Καλλυντικά στο ΣΔΕ Αγίων Αναργύρων: Η ομορφιά της φύσης, στα χέρια μας!” (Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Αγγελική Ανδρέου & Ισμήνη Καβαλλάρη): Οι εκπαιδευόμενοι έφτιαξαν, με τα πιο αγνά υλικά, τα καλλυντικά που θα τους αναζωογονήσουν. Εύκολα και γρήγορα, παρασκεύασαν κρέμες σώματος, κρέμες προσώπου, κηραλοιφές (και όχι μόνον),  με προϊόντα από τη φύση και το ράφι του μανάβη. Στόχος του project υπήρξε η έρευνα και η αποτίμηση των αντιλήψεων που έχουν οι άνθρωποι ως προς την αξία των φυτικών καλλυντικών και τη σημασία που αποδίδουν στη χρήση τους λόγω ανάγκης.